Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

Μπεσίκτας-Ολυμπιακός

Το σημερινό άρθρο δεν έχει καμία σχέση με την ιστορία της Τουρκίας, απλώς επέλεξα να ασχοληθώ με το θέμα αυτό διότι για πρώτη φορά βρέθηκα στο γήπεδο τούρκικης ομάδας και συγκεκριμένα στης Μπεσίκτας, σε έναν αγώνα ενάντια σε μια ελληνική ομάδα, τον Ολυμπιακό. 
Εδώ και καιρό αναρωτιόμουν για το ποια θα είναι η αντίδραση των Τούρκων οπαδών μπροστά σε έναν Έλληνα, ο οποίος ήρθε να παρακολουθήσει την ομάδα τους ενάντια σε μια ελληνική. 
Πηγαίνοντας στο γήπεδο πιάσαμε την κουβέντα με τον οδηγό του ταξί, ο οποίος  με μεγάλη περιέργεια με ρώτησε πως και επέλεξα να έρθω στη Τουρκία και από ποιο μέρος της Ελλάδας κατάγομαι. Όταν του απάντησα ότι κατάγομαι από την Θεσσαλονίκη, ο οδηγός με συγκίνηση μου είπε ότι και ο ίδιος η καταγωγή του είναι από την Θεσσαλονίκη, αλλά μετά την συνθήκη της Λωζάνης, η οικογένεια του ήρθε στην Τουρκία εγκαταλείποντας την πατρική τους εστία (κάτι μου θυμίζει αυτό, είπα μέσα μου).


Φτάνοντας στο γήπεδο συνάντησα κάποια άτομα, οι οποίοι φορούσαν κασκόλ και κρατούσαν σημαίες του ΠΑΟΚ, τα άτομα αυτά, Τούρκοι στη καταγωγή, μου είπαν ότι θέλουν να δημιουργήσουν έναν σύνδεσμο (όχι οπαδικό, προς αποφυγή παρεξηγήσεων) φιλίας, ανάμεσα στους οπαδούς των δυο ομάδων. Χρησιμοποιώντας το σύνθημα "οι πολιτικοί μας κάνουν εχθρούς  τα έθνη είμαστε αδέρφια " μου  εξήγησαν γιατί επιθυμούν κάτι τέτοιο. Η  Μπεσίκτας, όπως και ο ΠΑΟΚ είναι ομάδες της προσφυγιάς. Την Μπεσίκτας την ίδρυσαν Τούρκοι πρόσφυγες από τα Βαλκάνια που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις πατρίδες του και να εγκατασταθούν στην Τουρκία. 
Μπαίνοντας στο γήπεδο, μη αντιμετωπίζοντας οποιοδήποτε πρόβλημα και φορώντας ένα κασκόλ του ΠΑΟΚ, κατευθύνθηκα προς την θέση μου (εννοείται όπως συμβαίνει και στα ελληνικά γήπεδα ο καθένας κάθετε όπου βρει και όσο καλύτερα μπορεί, μπήκα με  εισιτήριο των 5 TL και έκατσα στις κεντρικές θύρες).  Παρακολουθούσα από τις απέναντι θύρες τους οπαδούς τις Μπεσίκτας να τοποθετούν πανό και σημαίες του ΠΑΟΚ, μπορώ να πω πως ένιωσα σαν το σπίτι μου.
Ευχαριστώ πάρα πολύ το φίλο μου Bonelli, o οποίος με φιλοξένησε με τον καλύτερο τρόπο και ευχαριστώ και τους υπόλοιπους οπαδούς της Μπεσίκτας, για το χαμόγελο με το οποίο με υποδέχτηκαν ( δυστυχώς πάντα θα υπάρχουν και οι εξαιρέσεις)

Για την ιστορία και μόνο ο Ολυμπιακός νίκησε τον αγώνα με 60-79, σε ένα αγώνα μεταξύ των 2 εκ των 3 κατόχων των ευρωπαϊκών τίτλων ( ο Ολυμπιακός τη Euroleague και η Μπεσίκτας το Challenge Cup).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου